Close Menu
    What's Hot

    טיסות לכווית חודשו לאחר סגירה קצרה של המרחב האווירי

    יוני 11, 2026

    סמסונג מובילה את השקעות השבבים העולמיות עם הוצאה של 59.2 מיליארד דולר

    יוני 10, 2026

    מקרי אבולה בקונגו עלו ל-598, בעוד ש-115 מקרי מוות הגיעו

    יוני 10, 2026
    Facebook X (Twitter) Instagram
    עֲסָקִיםבְּמַהִירוּתעֲסָקִיםבְּמַהִירוּת
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    עֲסָקִיםבְּמַהִירוּתעֲסָקִיםבְּמַהִירוּת
    בית » נמצא קשר מזעזע בין עומס חלבונים ומחלות לב
    בריאות

    נמצא קשר מזעזע בין עומס חלבונים ומחלות לב

    פברואר 24, 2024
    Facebook Twitter WhatsApp Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    במחקר פורץ דרך שפורסם בכתב העת Nature Metabolism, חוקרים חשפו קשרים מדאיגים בין צריכת חלבון גבוהה לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. בניגוד לאמונה הרווחת, הרעיון שיותר חלבון מועיל תמיד לבריאות מוטל בספק. המחקר, בראשות Babak Razani, פרופסור לרפואה ומנהל קרדיולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג , מתעמק בקשר המורכב בין צריכת חלבון ובריאות הלב.

    נמצא קשר מזעזע בין עומס חלבונים ומחלות לב

    מחקרים קודמים הדגישו את חשיבותו של חלבון כמרכיב מקרו-נוטריינט חיוני לצמיחת שרירים, חילוף חומרים ושובע. עם זאת, הממצאים האחרונים מצביעים על כך שצריכה מופרזת, במיוחד של חומצות אמינו מסוימות כמו לאוצין, עלולה להיות בעלת השפעות מזיקות על רווחה קרדיווסקולרית. הצוות של Razani החל להתעניין בתחילה בנושא זה בשל הפופולריות הנרחבת של דיאטות עתירות חלבון לירידה במשקל ולבניית שרירים. מחקרים אפידמיולוגיים הראו באופן עקבי מתאם בין צריכת חלבון מוגברת לבין שכיחות גבוהה יותר של מחלות לב וכלי דם.

    בהתבסס על מחקרים קודמים שנעשו על עכברים, שהוכיחו קשר בין דיאטות עתירות חלבון לטרשת עורקים, הצוות חקר את המנגנונים הבסיסיים. הם גילו שצריכת חלבון מוגברת מעוררת את ההפעלה של mTOR, מסלול מולקולרי המחמיר את הצטברות השומנים והכולסטרול בדפנות העורקים, ותורם לבעיות קרדיווסקולריות. חקירה נוספת של נבדקים אנושיים אישרה את הממצאים הללו, והדגישה את לאוצין כחומצת אמינו מפתח המניעה את מסלול האיתות המזיק הזה.

    המחקר גם סיפק תובנות לגבי סף צריכת החלבון הנדרש כדי לעורר תגובות אלו, מה שמצביע על כך שכ-22% מסך הקילוקלוריות היומיות מחלבון עלולות להוות סיכונים לבריאות הלב וכלי הדם. בעודו מכיר במורכבות של עיכול וספיגת חלבון, רזאני מדגיש את החשיבות של התחשבות במקורות ובדפוסי התזונה. למרות שחלבונים מסוימים מהחי עשויים להכיל רמות גבוהות יותר של לאוצין, ההרכב הכולל של התזונה של האדם, כולל שומנים ופחמימות, ממלא תפקיד משמעותי בהפחתת סיכונים פוטנציאליים.

    לאור הממצאים הללו, רזאני מדגישה את הצורך בזהירות ובמתינות בבחירות התזונתיות. בעוד שחלבון נותר מרכיב חיוני בתזונה מאוזנת, הגדלת רמות הצריכה באופן עיוור עשויה שלא להציע את היתרונות לכאורה ובמקום זאת עלולה לפגוע בבריאות הלב. הוא דוגל בהקפדה על הנחיות תזונתיות מבוססות, כמו אלו המומלצות על ידי ה- USDA, אשר עולות בקנה אחד עם התזונה הים תיכונית.

    בעוד הקהילה המדעית ממשיכה לחקור את יחסי הגומלין המורכבים בין תזונה לבריאות לב וכלי דם, רזאני מקווה שהממצאים הללו יעוררו דיונים מושכלים ויגרמו למחקר נוסף. בסופו של דבר, הבנה מקיפה של השפעות תזונתיות על בריאות הלב היא חיונית לפיתוח המלצות מבוססות ראיות וקידום רווחה כללית.

    פוסטים קשורים

    מקרי אבולה בקונגו עלו ל-598, בעוד ש-115 מקרי מוות הגיעו

    יוני 10, 2026

    ארגון הבריאות העולמי מדווח על 507 מקרי אבולה ברחבי קונגו ואוגנדה

    יוני 8, 2026

    גופי בריאות עולמיים מבקשים 518 מיליון דולר עבור תגובת אבולה

    יוני 6, 2026

    ארגון הבריאות העולמי אומר כי התגובה לאבולה בקונגו משתפרת ככל שהאתגרים נותרו

    יוני 4, 2026

    מקרי אבולה באוגנדה עלו ל-15 לאחר שישה הדבקות חדשות

    יוני 3, 2026

    התפרצות אבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו הגיעה ל-282 מקרים מאומתים

    יוני 1, 2026
    הכותרות האחרונות

    טיסות לכווית חודשו לאחר סגירה קצרה של המרחב האווירי

    יוני 11, 2026

    כווית סיטי, כווית / MENA Newswire / – כווית החזירה את התנועה האווירית לשגרה לאחר…

    סמסונג מובילה את השקעות השבבים העולמיות עם הוצאה של 59.2 מיליארד דולר

    יוני 10, 2026

    מקרי אבולה בקונגו עלו ל-598, בעוד ש-115 מקרי מוות הגיעו

    יוני 10, 2026

    אנבידיה מרחיבה את עסקאותיה בתחום הבינה המלאכותית ומרכזי הנתונים בדרום קוריאה

    יוני 9, 2026

    כלכלת דרום קוריאה גדלה ב-1.8% בתמ”ג המתוקן לרבעון הראשון

    יוני 9, 2026

    ארגון המזון והחקלאות החקלאית (FAO) תומך במימון של 3.9 מיליארד דולר מ-GEF-9 לביטחון תזונתי

    יוני 8, 2026

    התמ”ג של מצרים עולה ב-5.2%, כאשר יתרות המט”ח גדלות

    יוני 8, 2026

    ארגון הבריאות העולמי מדווח על 507 מקרי אבולה ברחבי קונגו ואוגנדה

    יוני 8, 2026
    © 2024 עֲסָקִיםבְּמַהִירוּת | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.